Abstract:
У дослідницькій роботі здійснено теоретичний аналіз психологічної культури педагога, емпірично досліджено особливості психологічної культури студентів педагогічного факультету. Теоретичний аналіз досліджуваної проблеми дозволив дійти висновку, що психологічна культура педагога - складне поняття. На думку більшості дослідників, вона включає сукупність знань з психології, вміння використовувати ці знання у роботі з дітьми, а також здатність бачити за поведінкою дитини її емоційний стан, рівень розвитку пізнавальних процесів, емоційно-вольової сфери, рис характеру; вміння орієнтуватися в педагогічних ситуаціях, оцінювати їх, вибирати відповідні способи спілкування з конкретною дитиною і групою дітей, адекватно оцінювати ситуації і впливати на психіку дошкільнят.