Abstract:
Актуальність теми. У виробничо-збутовій діяльності підприємств стратегія відображає систему запланованих дій, спрямованих на перетворення підприємства з його існуючого стану в майбутнє його бачення у перспективному часовому моменті. У функціонуванні суб’єктів ринкових відносин застосовуються функціональні маркетингові стратегії щодо продукту, ціни, комунікацій тощо. Водночас, необхідно сказати, що ні досконала товарна стратегія, ні обгрунтована цінова політика й якісно обрана система розподілу не здатні забезпечити певного економічного результату виробничо-збутовим компаніям без ефективної системи реалізації стратегій просування.
Ефективна система просування продукції фірм та організацій покликана не лише надати покупцям необхідні знання про характеристики й якості товарів/послуг, умов їх споживання, параметрів конкурентної пропозиції, а й викликати доброзичливе ставлення цільового ринку, створити атмосферу розуміння, зрозумілості та довіри між виробничими компаніями, покупцями і суспільством. Об’єктивна потреба використання політики просування зумовлюється відмінностями сучасного етапу ринкового, що значно розширюють сферу їх використання.
Стратегія просування продукції на ринку має здійснюватися так, щоб пропонована інформація мотивувала дії того, кому для кого вона адресована. А це можливо тоді, коли усі сторони комунікативного процесу мають впевненість в тому, що рішення і певні дії на базі двостороннього інформаційного зв’язку поращать ситуацію. В найбільшому виграші від використання двостороннього процесу маркетингових комунікацій компанії залишаються у випадку сформованого за їх рахунок сприятливого іміджу в очах людей та на основі зростання власної частки ринку, а покупці, – користуючись товарами й послугами того асортименту та якості, які в їхній свідомості є найкращими та найбільш прийнятними. Тому дослідження механізмів розробки стратегії просування продукції підприємства на основі роботи з ключовими клієнтами в сучасних умовах є актуальною проблемою.