Репозитарій Київського національного
лінгвістичного університету

Лінгвонаратологія ігрових художніх форм: ідіожанровий аспект

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ізотова, Наталія Павлівна
dc.date.accessioned 2024-10-15T07:22:28Z
dc.date.available 2024-10-15T07:22:28Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Ізотова Н. П. Лінгвонаратологія ігрових художніх форм: ідіожанровий аспект / Н. П. Ізотова // Вісник КНЛУ. Сер. Філологія. - Т. 23. - № 2 . - С. 47 - 57 en_US
dc.identifier.uri http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/7199
dc.description.abstract Стаття присвячена обґрунтуванню теоретико-методологічних засад лінгвонаратології ігрових художніх форм як нового напряму лінгвістичних розвідок, що спрямований на встановлення лінгвальних виявів ігрових моделей художнього наративу різних типів, зокрема в ідіожанровому аспекті; розкриття своєрідності реалізації ігрових прийомів в оповідному художньому тексті; виявлення лінгвальних механізмів породження ігрових ефектів у ракурсі ігрового тексто- й смислотворення в художньому тексті. Ігрові художні форми визначені з огляду на три ракурси вивчення художнього тексту – авторський (інтенційний), іманентний та рецептивний. В авторській перспективі ігрові художні форми постають як деконвенціоналізовані художні структури, які виникають унаслідок руйнування конвенційних жанрово специфічних художніх оповідних форм із подальшим створенням нових художніх форм за допомогою широкого кола ігрових прийомів. З позицій іманентного підходу ігрові художні форми відзначаються структурно-смисловою емерджентністю. У рецептивному ключі таким формам властива непрототипність потенційного сприйняття, що виражається в реконструюванні читачем нових, емерджентних смислів та інференцій. З’ясовано, що в досліджуваних творах Дж. М. Кутзее завдяки психонаративній, метафікціональній та автофікціональній іграм, що розгортаються в смисловій та текстотвірній площинах, відбувається конструювання ідіожанрово специфічних психонаративних, метафікціональних і автофікціональних ігрових художніх форм. Лінгвопоетологічний аналіз зазначених художніх форм здійснено в термінах методу “вузлових точок” з опертям на сукупність лінгвальних сигналів психонаративної, метафікціональної та автофікціональної ігор, що знаходять свою маніфестацію у творах автора. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Вид. центр КНЛУ en_US
dc.relation.ispartofseries Сер. Філологія;Т. 23. - № 2
dc.subject linguistic narratology en_US
dc.subject narrative game en_US
dc.subject ludic literary form en_US
dc.subject ludic sense-making en_US
dc.subject ludic text-formation en_US
dc.subject лінгвонаратологія en_US
dc.subject гра en_US
dc.subject ігрова художня форма en_US
dc.subject ігрове текстотворення en_US
dc.subject ігрове смислотворення en_US
dc.title Лінгвонаратологія ігрових художніх форм: ідіожанровий аспект en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу