Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Баган, Мирослава Петрівна | |
dc.contributor.author | Скляренко, Олександр В’ячеславович | |
dc.date.accessioned | 2024-10-17T21:05:34Z | |
dc.date.available | 2024-10-17T21:05:34Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Баган М. П. Мовленнєвий етикет сучасної української молоді: динаміка комунікативних орієнтирів / М. П. Баган, О. В. Скляренко // Вісник КНЛУ. Сер. Філологія. - 2024. - Т. 27. - № 1. - С. 9 - 18 | en_US |
dc.identifier.uri | http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/7224 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано ставлення сучасної української молоді до мовленнєвого етикету, простежено зміни в стратегіях та мовних засобах його дотримання порівняно з традиційними вітчизняними нормами ввічливого спілкування. Ураховано різні підходи до витлумачення етикету. Дослідження виконано на основі соціолінгвістичного опитування студентів Київського національного лінгвістичного університету й комунікативно-прагматичного аналізу зібраного матеріалу. Зроблено висновок, що сучасна українська молодь усвідомлює важливість дотримання етикету в соціальній взаємодії, проте відходить від його формалізованого сприйняття в бік більш психологічного витлумачення етикету як комунікативної стратегії мовлення на засадах поваги, толерантности, щирости. Аналіз етикетних висловлень сучасної української молоді засвідчив її відмову в міжособистісному спілкуванні від формалізованих етикетних кліше, пошук більш емоційних і колоритних засобів, схильність до сленгового, грайливого, іронічного втілення базових етикетних дій – привітання, подяки, перепрошування, прощання, комплімента. Об’єктом дослідження послугувало також віртуальне молодіжне спілкування, унаслідок чого з’ясовано його вплив на комунікативні навички й стратегії спілкування молоді. Зафіксовано потенційно небажані тенденції молодіжного віртуального мовлення до заміни індивідуального вияву думок і почуттів віртуальними маркерами схвалення / несхвалення, певну однотипність етикетних реакцій, надання переваги іншомовному сленгу. Окреслено можливі шляхи корегування цих тенденцій в освітньому середовищі. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Вісник КНЛУ | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Філологія;Т. 27 - № 1 | |
dc.subject | speech etiquette | en_US |
dc.subject | youth language | en_US |
dc.subject | communicative strategy | en_US |
dc.subject | slang | en_US |
dc.subject | compliment | en_US |
dc.subject | netiquette | en_US |
dc.subject | survey | en_US |
dc.subject | method of speech etiquette formation | en_US |
dc.subject | мовленнєвий етикет | en_US |
dc.subject | мова молоді | en_US |
dc.subject | комунікативна стратегія | en_US |
dc.subject | сленг | en_US |
dc.subject | комплімент | en_US |
dc.subject | нетикет | en_US |
dc.subject | опитування | en_US |
dc.subject | методика формування мовленнєвого етикету | en_US |
dc.title | Мовленнєвий етикет сучасної української молоді: динаміка комунікативних орієнтирів | en_US |
dc.type | Article | en_US |