Abstract:
У межах даної роботи було розглянуто теоретичний аспект маркетингового стратегічного планування й практичний – на прикладі діяльності дочірнього підприємства «Лакталіс-Україна» та його маркетингової стратегії. У рамках дослідження було проведено опитування низки респондентів, з метою оцінки споживчої думки відносно молочної продукції, їх купівельного досвіду та визначено рівень задоволеності споживачів продукцією ДП «Лакталіс-Україна». У першому розділі було розглянуто поняття стратегії у ретроспективі, сутність маркетингової стратегії, теоретичні підходи до його визначення, процес формування маркетингових стратегій, їх складові, типи та аудит, як незамінну частину маркетингової діяльності. Було виділено типи маркетингових стратегій, які застосовуються у відповідності з потребами компанії та проаналізовано основні моделі прийняття стратегічних рішень. Аналіз наукових джерел підтвердив, що ефективна стратегія виступає невід’ємною частиною функціонування підприємства та стратегічне планування має використовувати системний підхід для врахування всіх зовнішніх та внутрішніх факторів впливу. Другий розділ присвячений аналізу загальної економічної діяльності корпорації, її маркетингової стратегії на міжнародному та регіональному (локальному) рівні, характеристиці ринку молочної продукції, споживачів на даному ринку та процесу прийняття ними рішення про купівлю молока, дослідженню маркетингового комплексу ДП «Лакталіс-Україна». Також було проведено порівняльний аналіз маркетингових підходів у різних країнах та успішно впроваджених кейсів, що надало глибшого розуміння універсальних принципів стратегічного управління маркетингом компанії на міжнародному рівні та оперативного управління з впровадженням ефективних дій на локальному рівні. У третьому розділі було проведено чотирьохетапне дослідження та запропоновано шляхи вдосконалення маркетингової стратегії ДП «Лакталіс-Україна». Метою дослідження стало: аналіз споживчих вподобань, вимірювання рівня упізнаваності брендів молочної продукції, дослідження думки безпосередніх споживачів продукції ДП «Лакталіс-Україна» та виявлення можливостей для покращення діяльності компанії на українському ринку. У рамках дослідження було застосовано кількісний, первинний (польовий) метод дослідження, а саме було проведено анкетування 200 респондентів віком від 13 до 73 років та проаналізовано отримані дані. Як наслідок, були виокремлені напрямки для покращення маркетингової діяльності та розроблено низку рекомендацій щодо поліпшення маркетингової стратегії компанії. За результатами дослідження було виділено наступні спрямування для вдосконалення, як підвищення рівня соціальної відповідальності та зміни в комунікації політики корпоративної соціальної відповідальності (CSR), удосконалення PR-стратегії, оптимізація рекламної стратегії та збільшення показників упізнаваності деяких брендів й посилення присутності у соціальних мережах.