Репозитарій Київського національного
лінгвістичного університету

Психологічні технології розвитку особистості в період зрілості

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Коваленко, Анастасія Олександрівна
dc.date.accessioned 2025-06-05T09:24:07Z
dc.date.available 2025-06-05T09:24:07Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Коваленко А. О. Психологічні технології розвитку особистості в період зрілості : кваліфікаційна робота бакалавра з психології / А. О. Коваленко ; наук. кер. В. Г. Кириленко ; Київ. нац. лінгв. ун-т. - К., 2025. - 72 с. en_US
dc.identifier.uri http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/7789
dc.description.abstract Дипломна робота присвячена дослідженню психологічних технологій розвитку особистості в період зрілості (30-60 років), зокрема аналізу емоційного інтелекту, ціннісних орієнтацій та показників самоактуалізації, а також їхнього впливу на гармонійний розвиток дорослих осіб. Метою дослідження є виявлення основних чинників, що сприяють розвитку особистості у зрілому віці, та емпіричне вивчення ефективності психологічних технологій, зокрема позитивної психотерапії, у цьому контексті. Робота містить ґрунтовний теоретичний аналіз поняття "зрілість" з психологічної точки зору, систематизацію сучасних психологічних технологій та обґрунтовані практичні рекомендації щодо їхнього використання для підвищення ефективності розвитку особистості. У рамках дослідження було використано комплекс психодіагностичних методик, таких як SAT-тест Е. Шострома, шкала емоційного інтелекту EQ-i Р. Бар-Она та методика ціннісних орієнтацій М. Рокіча. Вибірка дослідження складається з 55 осіб віком від 30 до 60 років, учасників освітньо-тренінгової програми, що дозволило проаналізувати різні аспекти розвитку особистості на етапі зрілості. Емпіричні дані підтвердили значущі позитивні кореляції між рівнем самоактуалізації та емоційною регуляцією (r=0.68,p<0.01), а також між емоційною стабільністю та рівнем особистісної зрілості (r=0.74,p<0.01), що переконливо демонструє ефективність застосованих психологічних технологій, зокрема елементів позитивної психотерапії та майндфулнес-практик. Робота завершується практичними рекомендаціями щодо впровадження психологічних технологій у повсякденну практику для підтримки та розвитку зрілих осіб. Зокрема, це стосується персоналізації психологічних інтервенцій, активного впровадження технік усвідомленості та позитивних психологічних технологій, а також їхньої інтеграції у корпоративні та освітні програми. Оцінка результатів дослідження дозволяє підтвердити, що ці методики можуть значно покращити психологічний стан зрілих осіб та сприяти їхньому всебічному особистісному розвитку. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Київ. нац. лінгв. ун-т en_US
dc.subject adulthood en_US
dc.subject personal development en_US
dc.subject psychological technologies en_US
dc.subject emotional intelligence en_US
dc.subject self-actualization en_US
dc.subject value orientations en_US
dc.subject positive psychotherapy en_US
dc.subject mindfulness en_US
dc.subject зрілість en_US
dc.subject особистісний розвиток en_US
dc.subject психологічні технології en_US
dc.subject емоційний інтелект en_US
dc.subject самоактуалізація en_US
dc.subject ціннісні орієнтації en_US
dc.subject позитивна психотерапія en_US
dc.subject майндфулнес en_US
dc.title Психологічні технології розвитку особистості в період зрілості en_US
dc.type Other en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу