Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Коваленко, Анастасія Олександрівна | |
dc.date.accessioned | 2025-06-05T09:24:07Z | |
dc.date.available | 2025-06-05T09:24:07Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Коваленко А. О. Психологічні технології розвитку особистості в період зрілості : кваліфікаційна робота бакалавра з психології / А. О. Коваленко ; наук. кер. В. Г. Кириленко ; Київ. нац. лінгв. ун-т. - К., 2025. - 72 с. | en_US |
dc.identifier.uri | http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/7789 | |
dc.description.abstract | Дипломна робота присвячена дослідженню психологічних технологій розвитку особистості в період зрілості (30-60 років), зокрема аналізу емоційного інтелекту, ціннісних орієнтацій та показників самоактуалізації, а також їхнього впливу на гармонійний розвиток дорослих осіб. Метою дослідження є виявлення основних чинників, що сприяють розвитку особистості у зрілому віці, та емпіричне вивчення ефективності психологічних технологій, зокрема позитивної психотерапії, у цьому контексті. Робота містить ґрунтовний теоретичний аналіз поняття "зрілість" з психологічної точки зору, систематизацію сучасних психологічних технологій та обґрунтовані практичні рекомендації щодо їхнього використання для підвищення ефективності розвитку особистості. У рамках дослідження було використано комплекс психодіагностичних методик, таких як SAT-тест Е. Шострома, шкала емоційного інтелекту EQ-i Р. Бар-Она та методика ціннісних орієнтацій М. Рокіча. Вибірка дослідження складається з 55 осіб віком від 30 до 60 років, учасників освітньо-тренінгової програми, що дозволило проаналізувати різні аспекти розвитку особистості на етапі зрілості. Емпіричні дані підтвердили значущі позитивні кореляції між рівнем самоактуалізації та емоційною регуляцією (r=0.68,p<0.01), а також між емоційною стабільністю та рівнем особистісної зрілості (r=0.74,p<0.01), що переконливо демонструє ефективність застосованих психологічних технологій, зокрема елементів позитивної психотерапії та майндфулнес-практик. Робота завершується практичними рекомендаціями щодо впровадження психологічних технологій у повсякденну практику для підтримки та розвитку зрілих осіб. Зокрема, це стосується персоналізації психологічних інтервенцій, активного впровадження технік усвідомленості та позитивних психологічних технологій, а також їхньої інтеграції у корпоративні та освітні програми. Оцінка результатів дослідження дозволяє підтвердити, що ці методики можуть значно покращити психологічний стан зрілих осіб та сприяти їхньому всебічному особистісному розвитку. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Київ. нац. лінгв. ун-т | en_US |
dc.subject | adulthood | en_US |
dc.subject | personal development | en_US |
dc.subject | psychological technologies | en_US |
dc.subject | emotional intelligence | en_US |
dc.subject | self-actualization | en_US |
dc.subject | value orientations | en_US |
dc.subject | positive psychotherapy | en_US |
dc.subject | mindfulness | en_US |
dc.subject | зрілість | en_US |
dc.subject | особистісний розвиток | en_US |
dc.subject | психологічні технології | en_US |
dc.subject | емоційний інтелект | en_US |
dc.subject | самоактуалізація | en_US |
dc.subject | ціннісні орієнтації | en_US |
dc.subject | позитивна психотерапія | en_US |
dc.subject | майндфулнес | en_US |
dc.title | Психологічні технології розвитку особистості в період зрілості | en_US |
dc.type | Other | en_US |