Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Розбіцька, Ольга Валентинівна | |
dc.date.accessioned | 2025-06-06T08:38:34Z | |
dc.date.available | 2025-06-06T08:38:34Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Розбіцька О. В. Психологічні особливості розвитку емоційного інтелекту осіб юнацького віку : кваліфікаційна робота бакалавра з психології / О. В. Розбіцька ; наук. кер. І. В. Каряка ; Київ. нац. лінгв. ун-т. - К., 2025. - 93 с. | en_US |
dc.identifier.uri | http://rep.knlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/7797 | |
dc.description.abstract | Метою роботи є теоретичне обґрунтування та емпіричне дослідження психологічних особливостей розвитку емоційного інтелекту осіб юнацького віку, виявлення рівня сформованості його основних компонентів та визначення взаємозв’язку з емоційним благополуччям і соціальною адаптацією. Об’єктом дослідження є психологічні особливості розвитку емоційного інтелекту. Предметом дослідження виступають складові емоційного інтелекту юнаків, їх зв’язок з рівнем емоційного благополуччя та соціальною адаптованістю. Для досягнення мети та реалізації завдань дослідження було використано комплекс методів: - теоретичних — аналіз і узагальнення наукових джерел, класифікація понять, систематизація підходів до розуміння структури та функцій емоційного інтелекту; - емпіричних — тестування з використанням методики В. В. Зарицької, опитувальника В. Бойка, опитувальник О. Морозова та методики соціально-психологічної адаптації К. Роджерса і Р. Даймонда; - статистичних — математико-статистична обробка результатів з використанням коефіцієнта рангової кореляції Спірмена. У роботі з’ясовано, що емоційний інтелект юнаків найчастіше перебуває на середньому рівні сформованості. Найвищі показники спостерігалися у сфері емпатії, тоді як саморегуляція виявилася найменш розвиненою складовою. Дослідження виявило позитивну кореляцію між рівнем емоційного інтелекту, задоволеністю життям та соціальною адаптованістю. Було визначено, що розвиток ЕІ є важливим чинником особистісного зростання, психологічної стійкості та ефективної взаємодії у соціальному середовищі. У роботі подано практичні рекомендації щодо розвитку емоційного інтелекту в осіб юнацького віку, зокрема запропоновано психолого-педагогічні заходи, спрямовані на вдосконалення саморегуляції та емпатії. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Київ. нац. лінгв. ун-т | en_US |
dc.subject | emotional intelligence | en_US |
dc.subject | adolescence | en_US |
dc.subject | empathy | en_US |
dc.subject | self-regulation | en_US |
dc.subject | emotional well-being | en_US |
dc.subject | social adaptation | en_US |
dc.subject | self-awareness | en_US |
dc.subject | psychological stability | en_US |
dc.subject | емоційний інтелект | en_US |
dc.subject | юнацький вік | en_US |
dc.subject | емпатія | en_US |
dc.subject | саморегуляція | en_US |
dc.subject | емоційне благополуччя | en_US |
dc.subject | соціальна адаптація | en_US |
dc.subject | самосвідомість | en_US |
dc.subject | психологічна стійкість | en_US |
dc.title | Психологічні особливості розвитку емоційного інтелекту осіб юнацького віку | en_US |
dc.type | Other | en_US |