Abstract:
Мета дослідження – визначити та проаналізувати соціально-психологічні
чинники, які зумовлюють низьку учбову активність студентів, а також розробити
рекомендації щодо її подолання й профілактики.
Об’єкт дослідження – процес навчальної діяльності студентів у закладі
вищої освіти.
Предмет дослідження – сукупність соціально-психологічних причин, які
впливають на формування низької учбової активності студентів.
Завдання дослідження:
- дослідити психологічні особливості навчання студентів у ЗВО;
- визначити основні причини низької учбової активності;
- проаналізувати ефективні шляхи підвищення навчальної активності;
- розробити методологію дослідження причин низької активності;
- розробити рекомендації щодо профілактики низької учбової активності.
Методи дослідження: загальнонаукові (аналіз, синтез, узагальнення),
психолого-педагогічні (діагностичний, порівняльний, спостереження), а також
спеціалізовані психодіагностичні методики, призначені для визначення рівня
тривожності, мотивації, адаптації та концентрації уваги. Основні результати та висновки. У роботі з’ясовано, що низька активність студентів у навчальному процесі зумовлена переважно недостатнім рівнем мотивації, надмірною тривожністю, слабко розвиненими навичками організації самостійного навчання та нестачею пізнавального інтересу. Впровадження інтерактивних методів викладання, корекційно-розвивальних програм і профілактичних заходів, орієнтованих на підвищення мотивації та розвиток когнітивних навичок, сприяє загальному поліпшенню успішності студентів та формуванню їхньої стійкої учбової активності.