Короткий опис(реферат):
У кваліфікаційній роботі досліджено особливості емоційної компетентності осіб юнацького віку, її зв’язок із нейротизмом та особистісною спрямованістю. Мета дослідження полягала у теоретичному обґрунтуванні та емпіричному дослідженні впливу індивідуально-психологічних особливостей на розвиток емоційної компетентності. Завдання включали аналіз наукових підходів, опис компонентів емоційної компетентності, визначення критеріїв дослідження та статистичну обробку емпіричних даних. Об’єктом дослідження виступає емоційна компетентність, предметом – зв’язок її рівня з темпераментом (нейротизмом) і типом особистісної спрямованості. Методи дослідження: теоретичний аналіз літератури, тестування (методики Н. Холла, Г. Айзенка, Б. Басса), кількісна обробка даних (кореляційний аналіз, описова статистика). Результати показали, що нейротизм статистично пов’язаний з емпатією та розпізнаванням емоцій, тоді як типи особистісної спрямованості не мали значущого впливу. Зроблено висновок про часткове підтвердження гіпотези, що відкриває перспективи для подальших досліджень.