Abstract:
Робота присвячена дослідженню когнітивних викривлень як психологічного феномена, що впливає на пізнавальну активність здобувачів вищої освіти.
У першому розділі розглянуто теоретичні підходи до аналізу когнітивних викривлень, їх природу, типологію та зв’язок із пізнавальною активністю. Особливу увагу приділено специфіці пізнавальної активності студентів, її ролі у формуванні критичного мислення та впливу на навчальні досягнення.
Другий розділ містить опис методик емпіричного дослідження та результати експерименту щодо виявлення когнітивних викривлень у студентів. Проаналізовано вплив попередньої установки на сприйняття, виявлено зв’язок між рівнем пізнавальної активності та схильністю до викривлень.
У роботі доведено зв'язки між параметрами пізнавальної активності й когнітивними викривленнями здобувачів вищої освіти. Отримані результати можуть бути використані для розробки психологічних інтервенцій у закладах вищої освіти.