Abstract:
Європа перебуває у пошуку нових цінностей та прагне створити однубагатокультурну, мультилінгвістичну спільноту. Україна прагне інтегрування в цеспівтовариство. Вищі заклади освіти нашої країни активно включились в цейпроцес. Приєднання української системи освіти до Болонського процесу вимагаєвідповідного рівня мовної освіти. Одним із пріоритетів до впровадження цієї системи стала підготовкафахівців мовних спеціальностей з метою подальшого їх використання принавчанні майбутніх інженерів, медиків, правознавців, військових тощо. Суспільната педагогічна важливість проблеми зумовили вибір теми дипломної роботи:«Багатомовність у вищій освіті європейських країн: українські перспективи»Кваліфікаційна робота складається зі вступу, двох розділів і висновків доних. Обсяг роботи складає 86 сторінок. У списку використаної літературинараховуєтеся 94 джерела, зокрема 31 – європейськими мовами.У першому розділі цієї роботи обґрунтовується поняття багатомовності,досліджується історія її розвитку в європейських країнах, проблемні питання,недоліки та переваги плюрилінгвізму; надані посилання на видатних учених-лінгвістів щодо їхнього розуміння цього явища та наведені європейські прикладимультилінгвізму. Також розглянуто питання іншомовної підготовки студентів длярізних сфер життєдіяльності. У другому розділі досліджується наявність багатомовності в Україні,історичні та сучасні чинники, які впливають на мовну політику в теперішньомусоціумі, кроки, які здійснила держава в правовому та політичному полі зарадизахисту своєї мовної ідентичності. Надаються приклади освітніх програм зіноземної мови в різних закладах освіти.