Короткий опис(реферат):
Мета дослідження: вивчити особливості мотивації вибору професії психолога студентами українських вищих навчальних закладів, визначити домінуючі мотиви, їх динаміку протягом навчання та зв’язок з особистісними характеристиками.
Завдання дослідження:
1. Проаналізувати теоретичні підходи до вивчення мотивації.
2. Провести емпіричне дослідження мотивації студентів.
3. Здійснити порівняльний аналіз мотивації студентів різних курсів.
4. Розробити практичні рекомендації на основі результатів.
Об’єкт дослідження: мотивація вибору професії у студентів.
Предмет дослідження: особливості мотивації вибору професії сучасними студентами психологічних спеціальностей.
Методи дослідження: аналіз наукової літератури, методики Ільїна, Мерліна, Леонтьєва; статистичний аналіз (описова статистика, кореляція, порівняння).
Основні результати:
● Виявлено, що вибір професії психолога зумовлюється поєднанням внутрішніх і зовнішніх мотивів.
● Встановлено зв’язок між мотиваційними чинниками та особистісними якостями (емпатією, мотивацією до успіху).
● Визначено, що мотиваційні установки змінюються впродовж навчання.
● Надано практичні рекомендації для покращення професійної підготовки майбутніх психологів.
Наукова новизна: перше комплексне дослідження мотивації вибору професії психолога в умовах сучасних соціально-економічних та воєнних викликів. Практичне значення: результати можуть бути використані викладачами, психологами, профорієнтаторами для вдосконалення освітнього процесу та підтримки професійного самовизначення студентів.