Abstract:
У статті представлено досвід проведення інтегрованого заняття з української
мови у формі мовно-пісенного токшоу “В українському ритмі”, реалізованого зі здобувачами філологічного факультету освітніх технологій Київського національного лінгвістичного університету, які навчаються за освітньою програмою “Українська мова і література, англійська мова, зарубіжна література”. Основною метою заходу стало вивчення мовних норм і явищ сучасної української літературної мови на матеріалі українського пісенного простору. Токшоу передбачало інтерактивну форму комунікації: студенти працювали в командах, демонструючи рівень мовної
обізнаності, вміння розпізнавати лексико-граматичні й фонетичні явища, знаходити мовні помилки, дешифрувати приховані смисли. Програму заходу вибудувано у вигляді низки конкурсів, кожен із яких мав чітке мовне спрямування, логічну структуру, а також орієнтацію на міждисциплінарні зв’язки. Важливим компонентом заняття стала рефлексія. Підкреслено високий потенціал токшоу як педагогічного інструмента, що сприяє глибшому засвоєнню норм сучасної української мови, активізує комунікативну взаємодію, формує мовне чуття і водночас розвиває емоційний інтелект, креативність, критичне мислення й національну ідентичність молоді.